SaINg3

MARI PAKAT FOLOW

1 KLIKAN ANDA...PERTUNANGAN SAYA MAKIN HAMPIR

klik jika berani

1BLOGGER 1MALAYSIA

14.10.10

ANUGERAH AWARD POPULAR!!!!!

assalamualaikum...

kali ni hati atikah berdetik untuk memberi penghargaan sekali lagi kepada pengikut/followers aku..

dalam islam kan pernah berkata..

tak boleh lelaki perempuan yang bukan muhrim 
duduk berdua-duaan....

nanti akan ada orang ketiga iaitu 

SYAITAN!!!!!

so untuk penghargaan kali ni atikah dah asingkan award untuk lelaki dan perempuan...

YANG AWARD WARNA HITAM UNTUK MEREKA YANG RASA DIRINYA KAUM ADAM...

YANG AWARD WARNA PINK UNTUK MEREKA YANG RASA DIRINYA KAUM HAWA

SESUNGGUHNYA...

JAUHILAH MAKSIAT...(PERLU KE)...

ADAM


HAWA


P/S:nak award ni kena follow blog ni dulu...ok.....
selamat mengambil award...




13.10.10

lEseN L

assalamualaikum kawan2 ngan followers sumer...

kali ni saya dengan bangganya akan menstoRYkan satu story yang dipenuhi dengan story...

kali ni saya akan membicarakan satu cerita mengenai LESEN L..\

sekarang ni ngah otw nak ambil lesen P..

lesen L dah ada...cuma untuk mendapatkan lesen P memerlukan saya menempuhi pelbagi cabaran..

actually madcam ni...

aku bangga la kononnya aku dapat lesen L dah kan..(owg lain dapat lesen P xheran pun) bio r...

aku sebenarnya tngah sakit hati ni...rasa macam nak cekik2 orang...

aku ambik lesen ni ngan member aku dua orag ag...

diorang dah sttle blaja kete dah 4 jam dah...

aku plak...baru 2 jam...

bukan apwe...hari ni dia janji kul 8 pagi nak datang ambik(tukang ajar aku la)

last2 minit bla aku dah pakai smart2...tunggu dia kat bawah...last2,.

"atikah!!!len kali la..saya bz cket ari ni"

apa kejadahnya semua ini???adakah aku dipermainkan????

hengong!!!hengong!!

geramnya...

moralnya di sini..kalu nak blaja kete tu...len kali plih ckgu yang baik2...ni tak mengalahkan mak aku ....hampeh tul la macam ni...x MOd nak BLaja..
































11.10.10

REDGURLCRAFT



ASSalamualaikum..

actually kali ni nak cuba nasib la masuk bende ni...
mana tahu kot2 jadi mereka yang bertuah dapat hadiah 
yang jarang2 dapat ni..

kalau anda nak cuba tanpa segan silu 
masuklah blog gadis cute ni...


ok...

redgurl:pilihlah saya...hehhehehe....

9.10.10

KENALI WATAK LEO



assalamualaikum..


hari ni tibe2 rasa nak mengarang pasal watak n perwatakan mereka yang berbintangkan LEO...


salah satu sebab ialah sbb saya lahir 7 Ogos...dan sebb lain maybe otw duk pikir


 
Simbol : Singa jantan
Periode : 23 Julai – 22 Ogos

SIFAT YANG MENONJOL
Biasanya orang-orang Leo dikenal kekanak-kanakan, setia, sangat menyenangkan, sabar, keras kepala, hangat, lincah, suka berpura-pura, menyukai kemewahan dan sering memaksakan kehendak. Orang Leo juga pecinta sejati, untuk urusan cinta dan menghargai, mereka punya hati emas. Mereka juga angkuh dan senang dipuji. Jujur dan berani berterus terang, namun cepat naik darah. Berjiwa pemimpin.
PERCINTAAN
Romantis dan agak sentimentel. Setia, jujur dan tak pernah  berdusta terhadap orang yang dicintainya.

Jodoh yang sesuai untuk Leo : Aries, Sagitarius, dan Libra.
Jodoh yang tidak sesuai untuk Leo : Scorpio.

PERGAULAN
Jujur dan periang, sehingga disukai banyak orang. Memiliki rasa percaya diri yang tinggi, setia kawan, selalu berterus terang dan memiliki semangat yang tinggi.

PEKERJAAN
Tak suka diperintah, namun bertanggung jawab. Berbakat menjadi pemimpin dan mampu memberikan perintah-perintah yang akan dipatuhi bawahannya.

Pekerjaan yang cocok bagi orang Leo :
Pengusaha,  Pedagang.

PERKAhWINAN
Kejujuran dan kesetiannya membuat perkawinannya bahagia 

REZEKI
Sangat bagus, karena ia suka bekerja keras dan tak pernah berhenti sebelum pekerjaannya selesai. Rejeki dan peruntungan yang gemilang bisa didapatkannya pada usia di atas tiga puluh tahun.

SUAMI LEO
Tegas, dapat menyesuaikan diri dan romantis. Pandai mengambil keputusan dalam menghadapi masalah sulit sekalipun. Akan merasa senang dan bahagia bila memiliki istri yang patuh dan bisa diatur. Apalagi bila istrinya sering memberi pujian yang menyenangkan hatinya.
ISTRI LEO
Setia, pandai mengatur rumah tangga, rajin bekerja. Meski emosinya kuat, namun ia rela berkorban demi keluarganya.

SIFAT-SIFAT POSITIF
Pandai bergaul, percaya diri, rajin bekerja, suka berterus terang, jujur dan tidak pendendam. Bahkan ia seorang yang berjiwa besar.

SIFAT-SIFAT NEGATIF
Senang dipuji, angkuh, boros, suka meremehkan orang lain dan tak pandai menyimpan Wang.

HARI BAIK
Jumaat.

P/S:ramalan ini tidak smestinya betul..untuk hiburan semata2...jika ada persaman, ia hanyalah sekadar kebetulan..

ape2 pun memang saya suka hari jumaat

8.10.10

CUTE LITTLE MUSLIM & MUSLIMAH CONTEST


Assalamualaikum semua..

ni contest yang pertama saya join..
harap2 kali ni menang...
xsabarnya...heheh

contest ni dianjurkan oleh :


ni gambar anak sedara saya


NAMA: QISTINA KARMILA BT MOHD RIDUAN 

UMUR: 6 TAHUN

TARIKH LAHIR: 19-10-2004

KATEGORI: 2B

SEMOGA BEROLEH KEJAYAAN

p/S: MELENTUR BULUH BIARLAH DARI REBUNGNYA..

nak tag pada kawan2:


ok...terima kasih..





award 4 u all



assalamualaikum...

sekarang genaplah blog aku selama 4 bulan...xsangka aku...ramai jugak yang sudi jadik followers untuk blog aku yang tak sberapa lawa ni...

disebabkan kesudian anda semua menjadi followers aku...aku hadiahkan satu award pada korang semua....

yg bawah ni yg terpilih jadi terbest...yang lain pun bleh ambik...





terima kasih banyak2 kepada mereka-mereka yang lain...

jemput ambil la award ni...

award ni bukan hak  individu tapi milik kita bersama

6.10.10

haVE a BAd DAy

assalamualaiku...

pernah dengar lagu ni yang dinyayikan oleh DANIEL POWTER..

Daniel Powter - Bad Day Lyric



Where is the moment we needed the most

You kick up the leaves and the magic is lost

You tell me your blue skies fade to grey

You tell me your passion's gone away

And I don't need no carryin' on

 
You stand in the line just to hit a new low

You're faking a smile with the coffee to go

You tell me your life's been way off line

You're falling to pieces everytime

And I don't need no carryin' on



Cause you had a bad day

You're taking one down

You sing a sad song just to turn it around

You say you don't know

You tell me don't lie

You work at a smile and you go for a ride

You had a bad day

The camera don't lie

You're coming back down and you really don't mind

You had a bad day

You had a bad day



Well you need a blue sky holiday

The point is they laugh at what you say

And I don't need no carryin' on



You had a bad day

You're taking one down

You sing a sad song just to turn it around

You say you don't know

You tell me don't lie

You work at a smile and you go for a ride

You had a bad day

The camera don't lie

You're coming back down and you really don't mind

You had a bad day



(Oh.. Holiday..)



Sometimes the system goes on the blink

And the whole thing turns out wrong

You might not make it back and you know

That you could be well oh that strong

And I'm not wrong (yeah, yeah, yeah, yeeeah)



So where is the passion when you need it the most

Oh you and I

You kick up the leaves and the magic is lost



Cause you had a bad day

You're taking one down

You sing a sad song just to turn it around

You say you don't know

You tell me don't lie

You work at a smile and you go for a ride

You had a bad day

You've seen what you like

And how does it feel for one more time

You had a bad day

You had a bad day



(Oh, yeah, yeaaah, yeah)

Had a bad day

(Oh, had a bad day)

Had a bad day

(Oh, yeah, yeah, yeeeeah)

Had a bad day

(Oh, had a bad day)

Had a bad day...

Had a bad day...


 


ni bukan ape...
hari mni kami satu grup memang xleh tahan la...
kami dah cube buat yg terbaik...
kalau semua grup dapat komen yang peda2 xpe..
ini...
kami jer yang dapat komen mcam tu
bukan nak iri hati..
cuma pilih sangat terhadap pelajar ni susah juga...

entahlah...
siapa cakap jadi ckgu ni senang???
pelajar ni kita xleh buat esperiment...
kalu boleh pelajar tu kita kena pastikan betul 2 berkualiti..

TAPI MCAMANA?????


p/s:mereka2 yang terasa mohon mha[p bnyak2..bukan niat nak mengata..tapi sbegai pengajaran untuk kita especially sya yang bakal mnejadi seorang guru.
*cukuplah kami terluka...

3.10.10

JuRaI keTUruNAn

ASSALAMUALAIKUM....

untuk kali ini...saya lebih suka untuk menulis perkara yang amat penting bagi diri kita...iaitu

nama-nama Jurai KEturuNan...

jurai keturunan ni kita boleh pasti dengan 2 cara iaitu..

dari atas ke bawah
dari bawah ke atas..


dari atas ke bawah

1.saya (nama anda)

2Anak 

3. cucu

4 cicit

5cuit

6 gamit

7 cuntit

8 muntik

9 piat

10 piut

11 lekar

12 Beramin

dari bawah ke atas

12 puyut

11 kalupak

10 anin

09 onang

08 waria

07 warit

06 canggah

05muit

04moyang

03aki/atok

02ayah/mak

01saya

dengan cara ini...saya dapat mengenal pasti jurai keturunan saya...tapi setakat 5 keturuna...

norul atikah bt mustapa

mustapa b haji kadir

haji kadir bin latif

latif bin kundor...

ramai orang cakap saya ni berketurunan pahlawan sebb moyang saya ni nama kundor...pahlawan masa zaman2 dulu..maknya lepas ni kena blajar silat la sebb nak buktikan yg saya ni berdarah pendekar kundor..




2.10.10

DIA DATANG LAGI!!!

askum...


entah kenapa...dia datang lagi....


perasaan rindu semakin tebal...walaupun aku tahu dia bukan milik aku lagi...perasaan yang kini aku rasakan salah telah kembali...


semalam sehingga 4 pagi..aku dilamun kerinduan pada insan yang dahulunya aku menyayanginya..menyanjunginya...dialah cinta pertama aku..Hamdan...


adakah salah untuk aku merinduinya????


aku sedaya upaya tidak mahu mengingatinya...


mana mungkin aku tidak sedih bila insan yang dhulunya milik aku kini telah berkahwin dan bakal menjadi seorang bapa.... Ya Allah...bantulah hambamu ini..


jauhkanlah aku dari fikirkan tentangnya...


semoga satu hari nanti akan ada insan yang benar3 memahami aku....menyayangi aku seadanya.....amin..

1.10.10

ASTAGHFIRULLAH....APA NAK JADI????


Ambil tindakan tegas perbuatan hina agama

UTUSAN ONLINE 
02-10-2010

KUALA LUMPUR 1 Okt. - Perbuatan menghina agama lain tidak boleh diterima di negara ini dan tindakan tegas harus diambil terhadap pihak yang melakukan perkara itu.
Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), Datuk Nik Mustapha Nik Hassan berkata, dalam konteks Malaysia yang mempunyai penduduk berbilang kaum dan mengamalkan agama berlainan, setiap individu harus menghormati perkara itu bagi membentuk masyarakat yang harmoni.
"Dalam Islam, Allah tidak membenarkan kita menghina serta mempersendakan agama lain. Islam menghormati perkara itu.
"Sehubungan itu, sebarang tindakan yang boleh mencetuskan polemik antara agama harus dipandang serius.
"Malah tindakan tegas harus dikenakan terhadap mereka yang cuba menganggu-gugat keharmonian yang dinikmati selama ini," katanya ketika ditemui pada majlis Hari Raya Aidilfitri IKIM di sini hari ini.
Turut hadir Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon.
Beliau mengulas tindakan seorang paderi, Benjamin Stephen yang didakwa menghina agama Islam dan Rasulullah ketika menyampaikan ceramah di sebuah gereja di Kuching, Sarawak baru-baru ini.
Mengulas tentang Islamophobia, Nik Mustapha berkata, penganjuran sesi dialog dan seminar antara agama dapat mencari jalan penyelesaian dan memperbetulkan tanggapan negatif masyarakat Barat terhadap Islam.
"Ia perlu bagi meleraikan kemelut dan kebencian terhadap agama Islam yang turut boleh menggugat kestabilan ekonomi antarabangsa dan mengancam keharmonian manusia sejagat," katanya.


Jangan sentuh soal sensitiviti kaum, agama
UTUSAN ONLINE 
02-10-2010

KUALA LUMPUR 1 Okt. - Kenyataan yang didakwa berbaur perkauman melibatkan segelintir pegawai awam tidak seharusnya dilihat sebagai pendirian kerajaan.
Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd. Sidek Hassan berkata, kerajaan memandang serius dan tidak akan bertolak ansur terhadap pegawai awam yang didakwa menyentuh soal sensitiviti kaum dan agama.
"Kerajaan tidak akan membiarkan tindakan yang bertentangan dengan keharmonian kaum yang dipupuk selama ini terutama di kalangan pegawai awam yang merupakan golongan pelaksana dasar-dasar kerajaan," katanya dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.
Kenyataan itu dikeluarkan ekoran arahan Kabinet yang meminta penyiasatan berhubung dakwaan kenyataan berbaur perkauman oleh Timbalan Pengarah Biro Tata Negara, Hamim Husin pada sesi tertutup dengan Pergerakan Puteri UMNO Isnin lalu.
Menurut Sidek, kerajaan juga akan berusaha membendung perbuatan tersebut yang boleh meruntuhkan kerukunan antara pelbagai kaum yang dinikmati selama ini.
"Ini termasuk mengenakan tindakan tatatertib sekiranya benar-benar didapati bersalah.
"Saya juga telah mengeluarkan Surat Pekeliling Am kepada semua Ketua Jabatan Kerajaan mengingatkan pegawai awam berhati-hati dan menghindari daripada mengeluarkan kenyataan sedemikian," katanya
Menurut beliau, Ketua Jabatan akan mengambil tindakan segera dan tegas berdasarkan Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) 1993 terhadap pegawai yang terbabit dengan pelanggaran peraturan itu.
"Tindakan secara pentadbiran menggantung pegawai awam yang didakwa mengeluarkan kenyataan sedemikian daripada tugasnya hendaklah juga diambil dengan serta-merta sementara menunggu siasatan lanjut.
"Langkah ini adalah untuk meredakan ketegangan yang mungkin timbul berikutan kenyataan yang berunsur hasutan yang didakwa dikeluarkan itu," katanya.
Dalam perkembangan sama, beliau mahu orang ramai faham sebarang tindakan tatatertib ke atas pegawai awam perlu dibuat mengikut lunas undang-undang dan peraturan tatatertib yang diwartakan.
"Kerajaan tidak boleh tergesa-gesa mengenakan tindakan berdasarkan sesuatu dakwaan tanpa siasatan rapi serta mengikut undang-undang dan peraturan yang berkuat kuasa.
" Sebarang tindakan perlu dilaksanakan mengikut peraturan (peringkat demi peringkat) dan tempoh waktu seperti yang diperuntukkan dalam undang-undang dan peraturan," ujarnya.
Menurut Sidek, langkah itu untuk memastikan tiada pihak yang dizalimi serta selaras dengan prinsip rule of law dan natural justice.
Dalam pada itu, beliau menyeru semua pihak menumpukan perhatian ke arah merealisasikan pelbagai program dan inisiatif yang telah dirancang kerajaan demi kemajuan dan kesejahteraan negara selaras menjadikan Malaysia negara berpendapatan tinggi.
"Kita tidak harus membiarkan anasir-anasir negatif menghalang perjalanan kita ke sasaran yang telah kita tetapkan.
"Ini adalah masanya untuk setiap daripada kita sebagai ahli masyarakat menunjukkan sikap yang tenang dan bersabar serta mengelak daripada membuat sebarang kenyataan atau reaksi tidak rasional yang boleh mengeruhkan lagi keadaan," katanya

ISU TERKINI


Seorang paderi, Benjamin Stephen telah menyampaikan ceramah yang menghina Islam, Al-Quran dan Nabi Muhammad SAW. Report polis telah dibuat atas penghinaan berbahasa Melayu ini yag dipercayai ceramah yang disampaikan di gereja Kuching.
Benjamin dikatakan berasal dari Johor dan adalah seorang yang murtad, sebab tu beliau dapat membaca Alfatihah dan menyampaikan pengetahuannya yang beliau dangkal beliau terhadap Islam dan mengubah mengikut nafsu beliau. Sebab dari apa yang disampaikan menunjukkan Benjamin itu sendiri jahil berkenaan Islam berbanding dengan Tn Hj Ayub Abd Rahman, bekas paderi yang menjawab tohmahan dari Benjamin.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Marshitah Ibrahim, telah meminta Kementerian Dalam Negeri dengan segera melakukan siasatan terperinci dan mengambil tindakan tegas terhadap seorang paderi Benjamin Stephen ini.


dunia sekarang macam2....nak tukar agama????Hina Agama????susah sangat ke agama islam???semua yang telah ditetapkan dalam hukum islam adalah untuk kebaikan kita semua..kenapa harus timbul isu ini???sama-samalh kita berdoa semoga mereka diberi petunjuk dan sedar bahawa islam adalah agama yang unggul dan sempurna...amin...


klik kalau berani

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kite nak tunang..leh tlg support x??

My PoWEr RANgERS

My Blog List