Photobucket

SaINg3

MARI PAKAT FOLOW

1 KLIKAN ANDA...PERTUNANGAN SAYA MAKIN HAMPIR

klik jika berani

1BLOGGER 1MALAYSIA

25.2.11

BUAH LIMAU NIPIS



salam semua...selamat hari sabtu..dan slamat hari ahad untuk esok (insyaallah). so today saya ingin membawa anda mengimbas kembali tentang buah limau nipis. (hek eleh...umah aku ada la...ape barang nak story sal ni)...xpe2..kita tgok detail dulu..kalau dulu kan..limau ni selalu je digunakan oleh manusia like us ni untuk buat shampo( yg ada masalah kutu kelemumur)..masa dulu2 la..time xduit..kakaka..
-limau nipis ni termasuk dalam family Rutacee tapi nak senag kita panggil limau nipis la..xpayah pelik2..

-kalau kita tanam buah ni...dia akan mula mengeluarkna anak eh...buah antara umur 2-3 tahun lepas ditanam dengan hasil yng maybe kita semua akan dapat antara 20 @ 25kg sepokok lepas 5 tahun ditanam

-tapi janganlah kita g tanam limau ni di kawasan yg bnyak air..seperti sawah n kawasan yang slalu banjir..nnti xpasal2 kita xdapat makan limau, kita plak yang kena baham n buaya masa banjir.

-ha...yg paling pnting limau ni mewah ngan vitamin A dan c 

-varietyof benefits buah limau ni...seperti air tea o limau, sirap limau (peeergggg....best gle..+ plak ngan nasik goreng)

-Asid sitrik ni yang ada dalam buah limau ni boleh menghilangkan lemak hang yg berketul2 like ayam + kita boleh kuruskan badan sebb lepas mkan bende ni..perut memulas..pastu berak...lega perut+melancrkan penghadaman

-yang paling penting u,,..dengan buah limau ni kita xpayah g spa atau spa q ke aper ke...sb kita bleh gonyoh bende ni untuk kilatkan kuku dan hiloangkan bau badan...mak xtipu u..



pergh...bestnya kerabu ni

how???
menarik tak??
limau nampak small..tapi benefits dia fuh...banyak la u..
kalau tak trust,,try at ur home...dnt try this at my home...ok2..

No comments:

klik kalau berani

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kite nak tunang..leh tlg support x??

My PoWEr RANgERS

My Blog List