SaINg3

MARI PAKAT FOLOW

1 KLIKAN ANDA...PERTUNANGAN SAYA MAKIN HAMPIR

klik jika berani

1BLOGGER 1MALAYSIA

10.2.11

DAUN AJAIB STEVIA

salam sekali lagi kepada semua readers...sebelum ni kite dah stry mory pasal daun mengkudu, sekarag kite nak story plak satu daun ni....nama dia ialah daun alicia STEVIA. Penemuan pokok stevia ini mampu menggantikan mana-mana bende manis dlam dunia ni termasuklah senyuman anda yang manis dan juga tebu.....




nama saintifik: STEVIA RABBANI REBAUDIANNA

berasal dari: TUMBUHAN HERBA DARI KELUARGA cHRISTIAN cHRYSANTHEMUM 

kandungan: KANDUNGAN GLIKOSIDA PADA DAUNNYA TERMASUK LEBIH 10 PERATUS STEVIOSIDA
         kandungan  : VITAMIN A, B,C DAN MINERAL PENTING UNTUK PERTUMBUHAN KANAK2

nama pena: DAUN AJAIB YANG MENGELUARKAN MANISAN 

Presiden Megarobot Megaherbs Bioexreme, Dr. Zubir Yahya mengatakan

"stevia mempunyai rasa manis 200 hingga 300 ganda lebih tinggi daripada gula tebu dan juga snyuman anda(jngan perasan ok beb...heheh)." 

"“Stevia boleh dijadikan sebagai salah satu ramuan dalam proses pembuatan kek, biskut dan sebagai bahan penambah perisa dalam makanan"



"penghujung tahun 2008, Pentadbiran Makanan dan Ubat-Ubatan Amerika Syarikat (USFDA) telah memberi kelulusan kepada stevia digunakan sebagai makanan tambahan."

EXTRA 

PresideNt blog ini, Dr. Atikah Mustapa berkata

"kalau kita dan tahu yang gula ni boleh digantikan dengan daun ni...kita kenalah makan daun ni banyak2...jimat duit...jimat masa... nak buat air teh lagi senang...daun stevia+teh uncang+air kolam panas =teh o secawe"


TIADA KALORI TIADA TOKSIK

6 comments:

ATikah Mustapa said...

BAIK PUNYER DAUN

NICK IRFAN said...

bru pertama kali tgk sbb yg sy thu daun teh je byk khasiatnya

ATikah Mustapa said...

nick:kalau dah tahu khasiat...jom kita kurangkan makan gula...tambahkan makan daun ni

si para para said...

waaa macam macam hebra ada kat sini...

kat malaysia ada tak daun tu..
kalau ada tak payah la kita pergi beli gula lagi..tanam pokok ni je tepi kolam..sambil berenang sambil makan..


oh mehsecawe...

ATikah Mustapa said...

si para2:idea anda tersangatlah bagus...saya juga ingin tanam di tepi bilik saya(ayat skema)

Arthoz said...

Dapatkan daripada kami bekalan Gula Stevia yang paling murah di Malaysia. Gula Stevia di proses di kilang tempatan dan di edarkan oleh syarikat islam bumiputra, di jamin halal. Bebas dari rasa pahit.

Harga: 1/2 KG -> RM45

Untuk Maklumat Lanjut:
call/sms 013-431 2808 (omar)

http://www.facebook.com/pages/Pemanis-Stevia-Rebaudiana-Paling-Murah-Di-Malaysia/350979478353752

http://steviasentral.wordpress.com/

klik kalau berani

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kite nak tunang..leh tlg support x??

My PoWEr RANgERS

My Blog List