Photobucket

SaINg3

MARI PAKAT FOLOW

1 KLIKAN ANDA...PERTUNANGAN SAYA MAKIN HAMPIR

klik jika berani

1BLOGGER 1MALAYSIA

12.2.11

WAYS TO MENcEGAH MALWARE DETEcTED

salam...YA ALLAH...syukur alhamdullillah...blog saya sudah kembali seperti sediakala..dah 2 minggu saya duk kelebek mentelaah bende ni...akhirnya blog saya ini masih mampu tersenyum pada bloggers yang lain. MALWARE DETEcTED...hinggakan akan memberi satu kebahayaan kepada bloggers lain yang membacanya...tapi sekarang dah sembuh...anda semua boleh meneruskan pembacaan kalian(tu pun kalu ada)..hehehhe...

saya ingin merakamkan sejuta terima kasih kepada KAK INA, (saya kopy yer bende ni dalam blog k.ina) sebab aku terjumpa blog dialah aku bleh tersembuh dengan mudahnya..sebelum ni dah varietyofways aku find tapi still sakit gak...thanks k.ina...muah2...

WAYS TO MEMBUANG MENcEGAH MALWARE

Cara Mengatasi.
Pastikan anda tidak milih tanda "icon" semasa menetapkan penyenaraian blog rakan-rakan anda semasa "Configure Blog List". Pergi ke Dashboard anda pilihDesign -> Page Elements-> My Blog List

Kemudian pastikan anda 
tidak meletakkan tanda semakan di kotak "icon", biarkan ia kosong. (Lihat gambar sebelah).

Setelah itu barulah anda klik 
"Save"
.

Hanya langkah itu saja yang mampu membersihkan blog anda dari dijankiti malware yang terhasil dari fail "favicon.ico" berkenaan.

Setelah selesainya, anda perlu membersihkan "cache" dan "cookies" di browser anda. Dan tutup browser anda.

Buka semula dan cuba buka blog anda kembali. Tanda amaran malware itu telah tiada.

Bagi komputer yang telah terkena jangkitan malware, pastikan anda menggunakan perisian malware yang baik. Sebarang penggunaan perisian anti-malware percuma belum tentu menghapuskan malware malah ada kemungkinan perisian anti-malware itu sendiri pembawa malware yang lebih dasyat.

Gunakan perisian anti-malware yang disahkan saja. Diantara perisian anti-malware terbaik ialah  
Malwarebytes Anti-Malware dan juga Ad-Aware Free Internet Security 8.3.1

Kedua-dua perisian tersebut telah disemak oleh CNET dengan pemarkahannya menghampiri 5 bintang.

Sekian selamat berblogging.

6 comments:

klANA said...

salam.. nice tip.. thx 4 sharing.

ATikah Mustapa said...

kelana:tq...samae2..jom jejalan

Hakimi Reza said...

wah~~nice info~~thnks sharing

ATikah Mustapa said...

en.nakal:jangan nakal2 taw...nnti law kena malware tu buat gni taw...hehhehe..

Bung Deb's said...

wah baru tau, favicon bisa kejangkit maleware,harus mulai berhati-hati sekarang. makasih ya

ATikah Mustapa said...

Bung Dem:samae2....memang dia b;leh berjangkit sampai bleh bwa pada kematian

klik kalau berani

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kite nak tunang..leh tlg support x??

My PoWEr RANgERS

My Blog List