SaINg3

MARI PAKAT FOLOW

1 KLIKAN ANDA...PERTUNANGAN SAYA MAKIN HAMPIR

klik jika berani

1BLOGGER 1MALAYSIA

26.1.11

INGAT LAGI DULU-DULU

Hai semua...
salam 1 Malaysia...1 Blogger...1 manusia...
hari ni tetibe je tikah aser nak remind kmbali masa dulu-dulu
mesti bende2 ni sumer kita uat dulu2...kan@@@...

1. masa Sek.dulu...kita xguna pen...guna pencil atau kelantan panggil kale...dulu kita suker guna yg kaler merah yang 20sen punyer kan...punyalah bangga,,,sekali nak sharpe pulak...guna pisau...mulalah pergi kat belakang..dekat tong sampah..kat atas ermin jugak port kita nak asah kepala pencil tu...hitam belegam kat c2..tangan pun dah jadi negro...kan2???

2. dulu...kiter guna sharpener yang mahal taw...cikgu beli satu...ala yg boleh lekatkan atas meja...cikgu beli satu...yang guna ramai....


3. dulu masa sekolah...mana ada drwing blok yang like skunk ni...dulu nak guna kena beli shelai kertas lukisan..punyerlah susah..tapi best..sebb ada 1 tu..jimat2 la...hehhehe


4. masa sek dulu..time ari ahad...kiter pakai kain sekolah kaler biru...tapi kat dalam kita pakai suar trek taw...nak tahu kenapa??sebab ada bintang pagi2 yang suka ggit betis kiter...nama dia langau atau rengit(yeker)hehhe...sekali bila naik tangga...kain duk paras lutut...bogel2 sluar trek nampak..hehhe...
5. dulu masa sek.rendah...mak suh mandi...tapi kita basuh kepala...bila mak tanya..kita tonyoh rambut kat dia...bukti kiter mandi...
6. dulu kiter slalu kena denda...denda paling glamour...diri atas kusi..ada yg lebih teruk kena cabut rumput kat padang...
7. dulu dapat RMT...punyerla hurry pg sekulah...takut makanan habis...
8. dulu pergi sekulah awal...sbb nk tiru keje sekolah member...

9. masa balik sekolah...selalu beli aiskrim poli pong...10sen je masa tu...pastu ptong dua plak,,,takut hurry habis...



10. dulu kena fardhu ain....punyer la liat...bila orang dah smayang kita main kat blakang..time orang duk tahiyyat akgir...kita terus duk tahiyyat jugak...bijak2...



Ini semua memori dahulu...kenangan yang indah untuk dilupakan. PENGALAMAN mengajar kita erti kehidupan...

apa senyum2......ha...kan dah kena batang hidung sndri...wa...kita sesikap la...hehhehe...

4 comments:

~LaDaYaNa~ said...

*toing2*
hahah..mmg byk pun kena btg hdung sndiri..kuikuikui..biasa la kan..tp zmn kanak2 memang best sgt...=))

ATikah Mustapa said...

**hahahhha...aku dah agak dah pun...***

z@i said...

mase muda idop epi jer

xepi mase kne marah ngn mak ayah jer.kui3

ATikah Mustapa said...

z@i

memang pun...agi2 kena depan adik2 kiter kan

klik kalau berani

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kite nak tunang..leh tlg support x??

My PoWEr RANgERS

My Blog List