Photobucket

SaINg3

MARI PAKAT FOLOW

1 KLIKAN ANDA...PERTUNANGAN SAYA MAKIN HAMPIR

klik jika berani

1BLOGGER 1MALAYSIA

9.8.10

Bila PuAsa MEnjelaNg

asssalamualaikum....
firstly....saya nak ucapkan selamat berpuasa (ntah esok puasa ke x)....
congratulations pada mereka yang bergelar perempuan dan telah berjaya menggantikannya tanpa rasa letih...
lepas Puasa kita Raya...lepas Raya...kita Puasa Gnti Beramai2....

kat cni saya nak citer la xcident atau fenomena yang biasa berlaku bila ramadhan menjelang....

@tarawih---sembahyg terawih ni bagus untuk kita...sbb lepas kita dah bukak puasa...badan kita jadi penuh n xbermaya....ada sesetengah 2....lepas makan...terus tdo..bangun2 sahur plak...(maklumlah baru blaja puasa)..biasa bende ni ada kat mana2....
aku tgok minggu pertama ngan minggu kedua penuh je orang kat surau nak sembahyang tarawih. ...sampai2 ada yg kena smbayang kat bawah...fuh...memang tabik r kat orang islam ni......
yang aku heran minggu nak2 last tu memang kosong surau....tapi bila tgok tepi jalan penuh orng duk gelak ketawa...(heran aku)...(padahal aku pun sama jer)....hahahah

@kuliah...kuliah ni biasanya dari pagi ke petang...bila time puasa jer...lecturer kena singkatkan masa sbb alasan pelajar ni mengantuk...letih...kecian diorang(aku sokong2)....tapi yang aku heran,..students ni  bile puasa ke xpuasa ke still mngntuk gaks...bila lect bukak slide jer,..urggggggggg,.....mnggntuk la....bila lecturer ckap...ok...kita berenti stakat ni...fuyoh,....mata terus bulat...sambar beg...terus blah...fuyoh.....

@makan..bila xpuasa aku jarang2 duk kat umah...sbb always bz ngan kuliah...pastu nk layan fb ag...bilik aku bukannya laju pun internet...so bila dah puasa ni..aku dah stat masak...nak jimat...lagipun nikmatnya bila msak kat umah ni...aku bleh share n housemate aku...so melalui bende ni aku bleh dekatkan lagi diri aku dengan mereka...bila raya???xtahu camana sbb masing2 dah ada kat kampung...harap2 hubungan ni akan kekal sampai bile2....

@tiket..tiket balik raya???dah HAbiS??/nape???terkejut????xpayah terkjut...benda cam ni dah biasa...ni baru area tanjung malim...kalau pegi kat puduraya....putra...lagi penuh bb...cuba tgok masa xraya,,,driver bus pun cam malas nak drive.customer dari kl nak g kelantan 2 orang...haprak...

ape2 pun...time puasa ni hormatilah bulan ramadhan...setahun sekali....

No comments:

klik kalau berani

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kite nak tunang..leh tlg support x??

My PoWEr RANgERS

My Blog List